تحریک بیش از حد حواس پنجگانه کودک ( خیلی مهم )

خلاصه ای از مطالب این درس:

✔️ تا حالا شده بعد از یه مهمونی یا یه روز شلوغ، کودکتون بی‌دلیل بهانه‌گیر و کلافه بشه؟ شاید فکر کنید لجبازی می‌کنه، اما دلیل اصلی چیز دیگه‌ایه.

✔️ در این پادکست یاد می‌گیریم که چطور مغز بچه‌ها گاهی از حجم زیاد صدا، نور و فعالیت خسته می‌شه و این موضوع چطور خودش رو با گریه و بهانه‌گیری نشون میده.

✔️ با شناختن نشانه‌های این «تحریک بیش از حد» در هر سنی، می‌تونید به موقع وارد عمل بشید و به کودکتون کمک کنید تا دوباره آروم و خوشحال بشه.

✔️ طبق آخرین تحقیقات و مطالعات علمی، ایجاد تعادل بین بازی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز با زمان‌های آرامش، کلید پرورش کودکی مستقل و آرومه.

  • تحریک بیش از حد حواس پنجگانه کودک ( خیلی مهم )
  • آنچه در این پادکست مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    • 1. تحریک بیش از حد نوزاد یعنی چی و چه تاثیری روی نوزاد میذاره؟

    • 2. اگه این علامت‌ها و نشونه‌ها رو در رفتارهای کودک دیدیم، یعنی حواسش رو بیش از حد تحریک کردیم

    • 3. از تولد تا یک و نیم سالگی، چطوری از تحریک بیش از حد حواس نوزاد جلوگیری کنیم

    • 4. شش راهکار برای جلوگیری از تحریک بیش از حد حواس کودک نوپا از یک و نیم تا سه سالگی

    • 5. سه روش برای جلوگیری از تحریک بیش از حد حواس بچه‌های بالای سه سال

    • 6. مقدار مناسب و کافی برای تحریک حواس پنجگانه کودک چقدر باید باشه تا هوشش تقویت بشه؟

فایل کوتاه معرفی این پادکست را از اینجا گوش کنید.

دسترسی کامل به محتوای این درس، با تهیه اشتراک امکان پذیر است.

این مطلب برای شما مفید بود؟

✔️ توجه کنید که اطلاعات موجود در این سایت، به عنوان توصیه و تجویز پزشکی، کاربرد ندارد. مطالب این سایت، در جهت راهنمایی و افزایش دانش شما می‌باشد.

Douglas, P. (2014) The discontented little baby book . University of Queensland Press

Mares, S., Newman, L., & Warren, B. (2011). An introduction to clinical skills in infant mental health: The first three years. Australian Council for Educational Research

Sharma, A., Cockerill, H., & Sanctuary, L (2023). From birth to five years: Children’s developmental progress (5th edn). Routledge

Slutsky, R., & DeShetler, L.M. (2016). How technology is transforming the ways in which children play. Early Child Development and Care . https://doi.org/10.1080/03004430.2016.1157790

Weijer-Bergsma, E., Langenberg, G., Brandsma, R., Oort, F., & Bögels, J. (2014). The effectiveness of a school-based mindfulness training as a program to prevent stress in elementary school children. Mindfulness, 5 (3), 238-248. https://doi.org/10.1007/s12671-012-0171-9

0 نظر




ثبت دیدگاه

برای درج نظر می بایست لاگین کنید