تحریک بیش از حد حواس پنجگانه کودک ( خیلی مهم )
- 0:18:11
- اشتراکگذاری
خلاصه ای از مطالب این درس:
✔️ تا حالا شده بعد از یه مهمونی یا یه روز شلوغ، کودکتون بیدلیل بهانهگیر و کلافه بشه؟ شاید فکر کنید لجبازی میکنه، اما دلیل اصلی چیز دیگهایه.
✔️ در این پادکست یاد میگیریم که چطور مغز بچهها گاهی از حجم زیاد صدا، نور و فعالیت خسته میشه و این موضوع چطور خودش رو با گریه و بهانهگیری نشون میده.
✔️ با شناختن نشانههای این «تحریک بیش از حد» در هر سنی، میتونید به موقع وارد عمل بشید و به کودکتون کمک کنید تا دوباره آروم و خوشحال بشه.
✔️ طبق آخرین تحقیقات و مطالعات علمی، ایجاد تعادل بین بازی و فعالیتهای هیجانانگیز با زمانهای آرامش، کلید پرورش کودکی مستقل و آرومه.
-
تحریک بیش از حد حواس پنجگانه کودک ( خیلی مهم )
-
آنچه در این پادکست مورد بررسی قرار میگیرد.
-
1. تحریک بیش از حد نوزاد یعنی چی و چه تاثیری روی نوزاد میذاره؟
-
2. اگه این علامتها و نشونهها رو در رفتارهای کودک دیدیم، یعنی حواسش رو بیش از حد تحریک کردیم
-
3. از تولد تا یک و نیم سالگی، چطوری از تحریک بیش از حد حواس نوزاد جلوگیری کنیم
-
4. شش راهکار برای جلوگیری از تحریک بیش از حد حواس کودک نوپا از یک و نیم تا سه سالگی
-
5. سه روش برای جلوگیری از تحریک بیش از حد حواس بچههای بالای سه سال
-
6. مقدار مناسب و کافی برای تحریک حواس پنجگانه کودک چقدر باید باشه تا هوشش تقویت بشه؟
-
فایل کوتاه معرفی این پادکست را از اینجا گوش کنید.
دسترسی کامل به محتوای این درس، با تهیه اشتراک امکان پذیر است.
✔️ توجه کنید که اطلاعات موجود در این سایت، به عنوان توصیه و تجویز پزشکی، کاربرد ندارد. مطالب این سایت، در جهت راهنمایی و افزایش دانش شما میباشد.
Douglas, P. (2014) The discontented little baby book . University of Queensland Press
Mares, S., Newman, L., & Warren, B. (2011). An introduction to clinical skills in infant mental health: The first three years. Australian Council for Educational Research
Sharma, A., Cockerill, H., & Sanctuary, L (2023). From birth to five years: Children’s developmental progress (5th edn). Routledge
Slutsky, R., & DeShetler, L.M. (2016). How technology is transforming the ways in which children play. Early Child Development and Care . https://doi.org/10.1080/03004430.2016.1157790
Weijer-Bergsma, E., Langenberg, G., Brandsma, R., Oort, F., & Bögels, J. (2014). The effectiveness of a school-based mindfulness training as a program to prevent stress in elementary school children. Mindfulness, 5 (3), 238-248. https://doi.org/10.1007/s12671-012-0171-9
0 نظر
دستهبندیها
دوران بارداری
پیش از بارداری تا زایمان
ثبت دیدگاه