تاخیر در رشد زبان

خلاصه ای از مطالب این درس:

✔️ نگران تاخیر در حرف زدن کودک‌تون هستید و مدام اون رو با هم‌سن و سال‌هاش مقایسه می‌کنید؟ نمی‌دونید این تفاوت‌ها طبیعیه یا یک زنگ خطر جدیه؟

✔️ در این پادکست یاد می‌گیریم که چطور فرق بین تاخیر کلامی طبیعی و اختلال گفتاری رو تشخیص بدیم و می‌فهمیم چه نشانه‌هایی در هر سنی واقعا اهمیت دارن.

✔️ دیگه با نگرانی به حرف زدن بچه‌های دیگه نگاه نکنید. اینجا یاد می‌گیرید چه زمانی باید فقط صبور باشید و چه زمانی لازمه حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

✔️ طبق آخرین تحقیقات و مطالعات علمی، راهکارهای ساده و موثری برای کمک به کودک در خونه وجود داره که می‌تونه مسیر رشد کلامی‌ اون رو کاملا تغییر بده.

فایل کوتاه معرفی این پادکست را از اینجا گوش کنید.

دسترسی کامل به محتوای این درس، با تهیه اشتراک امکان پذیر است.

این مطلب برای شما مفید بود؟

✔️ توجه کنید که اطلاعات موجود در این سایت، به عنوان توصیه و تجویز پزشکی، کاربرد ندارد. مطالب این سایت، در جهت راهنمایی و افزایش دانش شما می‌باشد.

Bishop, D.V.M., Snowling, M.J., Thompson, P.A., & Greenhalgh, T. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLoS One , 11 (12), Article e0168066. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0168066

Bishop, D.V.M., Snowling, M.J., Thompson, P.A., Greenhalgh, T., & CATALISE-2 consortium. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. The Journal of Child Psychology and Psychiatry , 58 (10), 1068-1080. https://doi.org/10.1111/jcpp.12721

Levickis, P., Reilly, S., Girolametto, L., Ukoumunne, O.C., & Wake, M. (2014). Maternal behaviors promoting language acquisition in slow-to-talk toddlers: Prospective community-based study. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics , 35 (4), 274-281. https://doi.org/10.1097/DBP.0000000000000056

Reilly, S., McKean, C., Morgan, A., & Wake, M. (2015). Identifying and managing common childhood language and speech impairments. BMJ , 350 , Article h2318. https://doi.org/10.1136/bmj.h2318

Reilly, S., Tomblin, B., Law, J., McKean, C., Mensah, F.K., Morgan, A., Goldfeld, S., Nicholson, J.M., & Wake, M. (2014). Specific language impairment: A convenient label for whom? International Journal of Language & Communication Disorders , 49 (4), 416-451. https://doi.org/10.1111/1460-6984.12102

Reilly, S., Wake, M., Bavin, E.L., Prior, M., Williams, J., Bretherton, L., Eadie, P., Barrett, Y., & Ukoumunne, O.C. (2007). Predicting language at age 2 years: A prospective community study. Pediatrics , 120 (6), e1441-e1449. https://doi.org/10.1542/peds.2007-0045

Sheldrick, R.C., & Perrin, E.C. (2013). Evidence-based milestones for surveillance of cognitive, language, and motor development. Academic Pediatrics , 13 (6), 577-586. https://doi.org/10.1016/j.acap.2013.07.001

Wake, M., Tobin, S., Levickis, P., Gold, L., Ukoumunne, O.C., Zens, N., Goldfeld, S., Le, H., Law, J., & Reilly, S. (2013). Randomized trial of a population-based, home-delivered intervention for preschool language delay. Pediatrics , 132 (4), e895-e904. https://doi.org/10.1542/peds.2012-3878

Zubler, J.M., Wiggins, L.D., Macias, M.M., Whitaker, T.M., Shaw, J.S., Squires, J.K., Pajek, J.A., Wolf, R.B., Slaughter, K.S., Broughton, A.S., Gerndt, K.L., Mlodoch, B.J., & Lipkin, P.H. (2022). Evidence-informed milestones for developmental surveillance tools. Pediatrics , 149 (3), Article e2021052138. https://doi.org/10.1542/peds.2021-052138

0 نظر




ثبت دیدگاه

برای درج نظر می بایست لاگین کنید