
تأثیر روابط مثبت بر رشد کودک
- 0:19:47
- اشتراکگذاری
خلاصه ای از مطالب این درس:
✔️ رابطهی خوب و صمیمانه، برای رشد کودک خیلی مهمه.
✔️ بچهها از طریق ارتباط با دیگران یاد میگیرن که چطوری فکر کنن، بفهمن، حرف بزنن، رفتار کنن، احساساتشون رو بیان کنن و مهارتهای اجتماعی رو یاد بگیرن.
✔️ بازی کردن با بچهها باعث تقویت رابطه و تشویق بچهها به کنجکاوی، مشاهده، آزمایش و حل مسئله میشه.
فایل کوتاه معرفی این پادکست را از اینجا گوش کنید.
دسترسی کامل به محتوای این درس، با تهیه اشتراک امکان پذیر است.
این درس، به زودی در دسترس شما خواهد بود.
✔️ توجه کنید که اطلاعات موجود در این سایت، به عنوان توصیه و تجویز پزشکی، کاربرد ندارد. مطالب این سایت، در جهت راهنمایی و افزایش دانش شما میباشد.
Centre on the Developing Child at Harvard University. (2021). Three principles to improve outcomes for children and families, 2021 update. Centre on the Developing Child at Harvard University. Retrieved 16 March 2023 from https://pediatrics.developingchild.harvard.edu/wp-content/uploads/2021/12/3Principles_Update2021v2.pdf.
Ford, A.L.B., Elmquist, M., Merbler, A.M., Kriese, A., Will, K.K., & McConnell, S.R. (2020). Toward an ecobehavioral model of early language development. Early Childhood Research Quarterly, 50, 246-258. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.11.004.
Julian, M., Lawler, J., & Rosenblum, K. (2017). Caregiver-child relationships in early childhood: Interventions to promote well-being and reduce risk for psychopathology. Current Behavioral Neuroscience Reports, 4(2), 87-98. https://doi.org/10.1007/s40473-017-0110-0.
Mares, S., Newman, L., & Warren, B. (2011). An introduction to clinical skills in infant mental health: The first three years (2nd edn). ACER Press.
McCall, R.B., Groark, C.J., Hawk, B.N., Julian, M.M., Merz, E.C., Rosas, J.M., Muhamedrahimov, R.J., Palmov, O.I., & Nikiforova, N.V. (2019). Early caregiver-child interaction and children’s development: Lessons from the St. Petersburg-USA orphanage intervention research project. Clinical Child and Family Psychology Review, 22(2), 208-224. https://doi.org/10.1007/s10567-018-0270-9.
National Scientific Council on the Developing Child. (2015). Supportive relationships and active skill-building strengthen the foundations of resilience: Working paper No 13. Centre on the Developing Child at Harvard University. Retrieved 16 March 2023 from https://developingchild.harvard.edu/wp-content/uploads/2015/05/The-Science-of-Resilience.pdf.
National Scientific Council on the Developing Child. (2004). Young children develop in an environment of relationships: Working paper No. 1. Centre on the Developing Child at Harvard University. Retrieved 16 March 2023 from http://developingchild.harvard.edu/resources/wp1/.
Parenting Research Centre (PRC). (2009). Fathers matter. PRC. Retrieved 16 March 2023 from https://ds.org.au/wp-content/uploads/2019/03/fathersmatter2009.pdf.
Roggman, L.A., Boyce, L.K., & Innocenti, M.S. (2008). Developmental parenting: A guide for early childhood practitioners. Brookes Publishing Co.
Sharma, A., & Cockerill, H. (2021). From birth to five years: Practical developmental examination (2nd edn). Routledge.
Sharma, A., Cockerill, H., & Sanctuary, L. (2021). Mary Sheridan’s from birth to five years: Children’s developmental progress (5th edn). Routledge.
Shonkoff, J.P., & Phillips, D.A. (2000). From neurons to neighbourhoods: The science of early childhood development. National Academies Press.
0 نظر
دستهبندیها

دوران بارداری
پیش از بارداری تا زایمان

سن مدرسه
2 تا 3 ماهگی

پیش از نوجوانی
2 تا 3 ماهگی

نوجوانی
2 تا 3 ماهگی
ثبت دیدگاه